سندرم غروب
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 83
بازدید کل : 222484
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
دو شنبه 13 بهمن 1393برچسب:سندرم غروب،آلزایمر, :: 22:46 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

توصیه پزشکی: یک پزشک می تواند به دنبال مشکلات فیزیکی مانند درد٬ عفونت یا مشکلات مثانه٬ که باعث آشفتگی و پریشانی شبانه می گردد٬ باشد. همچنین بهتر است پزشکان نسخه های دارو را بازنگری کنند تا اطمینان حاصل کنند که هنوز به آنها احتیاج دارند.

 نور درمانی: در معرض نور روشن قرار گرفتن مانند نور آفتاب در طول روز٬ می تواند برخی علاﺋم سندرم غروب را کاهش دهد. به ویژه زمانیکه همراه با ورزش٬ مانند پیاده روی٬ باشد.

 محیط خواب خوب: اجازه دهید بیمار اتاق خواب را عوض کند و یا روی صندلی مورد علاقه اش بخوابد. همچنین روشن گذاشتن قسمت هایی از اتاق٬ به فرد کمک می کند تا هنگامی که در طول شب بیدار شد٬ آشفتگی و پریشانی اش کاهش یابد.

 اطمینان آرام: با آرامی به کسی که دوستش دارید یادآوری کنید او کجاست و ساعت چند است. از جروبحث بپرهیزید و به او این اطمینان را بدهید که او خوب است.

 خطر سندرم غروب و بیماری آلزایمر

سندرم غروب خطر بیماری آلزایمر را افزایش می دهد. افراد مبتلا به سندرم غروب از این نظر که با افزایش سن شان با مشکلات سلامت مواجه می شوند٬ شبیه به افراد مسن مبتلا به آلزایمر هستند. حضور مواد ژنتیکی اضافی٬ که در افراد مبتلا به سندرم غروب هم پیدا شده است٬ ممکن است باعث بوجود آمدن ناهنجاری در سیستم ایمنی بدن٬ و بالاتر رفتن حساسیت نسبت به ابتلا به بیماری های خاص مانند آلزایمر٬ سرطان خون٬ تشنج٬ آب مروارید٬ مشکلات تنفسی و قلبی شود.

افراد مبتلا به سندرم غروب همچنین پیری زودرس را تجربه می کنند. به این معنی که آنها تغییرات فیزیکی مربوط به بالا رفتن سن را به اندازه ی 20 تا 30 سال زودتر از دیگران تجربه می کنند. در نتیجه تعداد افراد مبتلا به سندرم غروب در میان افراد مبتلا به آلزایمر بیشتر است. افراد بالغ مبتلا به سندرم غروب٬ در میانسالی و یا در اوایل 50 سالگی به علاﺋم بیماری آلزایمر دچار می شوند. اما افراد عادی این علاﺋم را در اواخر 60 سالگی تجربه می کنند.

علاﺋم بیماری آلزایمر ممکن است به صورت متفاوتی میان افراد مبتلا به سندرم غروب نمود پیدا کند. به عنوان مثال در ابتدای بیماری از دست دادن حافظه زیاد برجسته نیست. به علاوه تمام علاﺋم مربوط به آلزایمر اتفاق نمی افتند. در کل٬ تغییرات در زندگی روزانه برجسته است و فرد مبتلا به سندرم ممکن است شروع به تشنج کند. همچنین ممکن است تغییراتی در فرآیند های ذهنی بیمار اتفاق بیافتد مانند تفکر٬ استدلال و قضاوت کردن. اما آنها به دلیل محدودیت عملکرد فردی٬ معمولاً قابل توجه نیستند.

 

بیماری آلزایمر تا چه حد در میان افراد مبتلا به سندرم غروب رایج است؟

تخمین ها نشان می دهد که بیشتر از 25% افراد بالای 35سال و مبتلا به سندرم غروب٬ نشانه ها و علاﺋم آلزایمر را نشان می دهند. که این درصد با افزایش سن٬ افزایش می یابد. شیوع بیماری آلزایمر در افراد مبتلا به سندرم غروب به اندازه ی 3 تا 5 برابر بزرگتر از کل جمعیت است.

 

چرا افراد مبتلا به سندرم غروب٬ به آلزایمر مبتلا می شوند؟

تحقیقات کنونی نشان می دهد که دز اضافی ژن که به وسیله ی کروموزوم غیرطبیعی سوم بوجود می آید٬ممکن است یک عامل بیماری آلزایمر باشد. پیری زودرس نیز می تواند عامل دیگری باشد.

 منبع: ایران درمان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: